Georganiseerde Bedel

beggar2Liewe Dr Roof

Miskien kan jy my help. Ek het nou die dag saam met my ma winkel toe gery. Vanaf ons huis na die winkel is daar ongeveer 13 robotte. Gewoonlik vang ons meeste groen, maar omdat sy haastig was, het ons almal rooi gevang. Sy sê dis een of ander man met die naam van Murphy se skuld. Wie dit ook al is.

Maar wat my toe opval, is dat daar ‘n bedelaar by elke robot sit / lê / hurk. Maar net EEN per hoek. Hoe werk dit? En hoekom wil my ma nie geld gee nie? Die omie in die Sondagskool sê mens moet sorg vir die armes. Was my ma dan nie Sondagskool toe nie?

Groete
Sannie
————————————–
Liewe Sannie

Ek weet nie of jou ma Sondagskool toe was nie en ek weet nie hoekom sy nie geld gee nie. Want ek ken haar nie. As jy my ‘n nommer gee, kan ek dalk bel en vra.
Ek het self al verskeie kere oor die ding gewonder. Party mense sê jy help hulle verder in die verderf in. Party sê dat jy eerder kos moet gee.

Iemand het al die volgende vir my gesê:

“If you feed a man a fish, you feed him for a day. If you teach a man to fish, you feed him for life…”.

Dit het ek ook nie lekker verstaan nie. Ek meen, wie is so simpel om met ‘n vis in die kar te ry? Maar ek moet bieg, ek het al mense met visstokke bo-op die kar se dak gesien, maar hulle het niemand geleer nie. Miskien werk hulle volgens ‘n skedule, en kan nie almal gelyk help nie. Ek vermoed daar is dalk ‘n waglys.

Miskien kan ek jou help oor die EEN bedelaar per hoek/robot. Ek het bietjie in die argiewe gaan rondkrap……..

Min mense weet dit, maar bedel is nie vir sissies nie! Daar is ‘n paar vereistes. Jy moet aansluit by GBNSA. Georganiseerde Bedelaars vir die Nuwe Suid-Afrika. Maar moenie verwag alles kom vanself nie. Hulle werk volgens ‘n streng kurrikulum. Maar dis alles die moeite werd. Hulle leer jou hoe om die vrotste kartonne uit te soek. Skei die kaf van die koring. Dan leer hulle jou om baie lelik te skryf. As jy hierdie bemeester het, begin die pret: Daar is verskeie maniere om te bedel. Of jy waai vir die mense, of jy slaat neer op die grond en kruip rond met ‘n baie kort stokkie, of jy sit ‘n baie patoslikke gesiggie op en staar. Maar dis nie al nie. Jy sal moet leer om by hulle skedule in te pas.

Die skedule werk soos volg: Enige area word opgedeel in verskeie zones. Elke zone het sy eie groep robotte. Elke robot het staan-punte, tot ‘n maksimum van vier. Die grote van die robot bepaal die aantal staan-punte. Jy sal NOOIT twee bedelaars by dieselfde staan-punt kry nie, maar jy sal altyd dieselfde bedel-groep in ‘n zone kry. Bedel-groepe sluit in, maar is nie beperk tot: Staan-en-waai groep, wees-krippel groep, lei-‘n-blind-maat groep, baba-op-die-rug groep, lei-‘n-maat-met-karbonkels-op-gesig groep, of kombinasies, soos een-lei-‘n-blinde-maat-met-kind-op-die-rug groep.

Jy sal, as jy oplet, sien dat dieselfde groep ‘n sekere zone op een slag beset. Of almal in die zone is blind, of almal het kinders, of almal loop met ‘n krik.

Die GBNSA is natuurlik ‘n organisasie met baie kontakte. Hulle het spesiale relings met die verkeersdepartement. In die ou dae was groot strate se robotte so gesinkroniseerd dat, indien jy sestig ry, jy alle robotte sou groen slaan. Deesdae sal jy elke robot rooi vang. Dis natuurlik vir ingeval jy een bedelaar mis.

Ek hoop hierdie verklaar die een bedelaar per robot situasie. Of jy wil geld gee is jou saak. Daar is verskeie benaderings. Meeste mense speel blind en sien niks nie. Ander mense praat en sê nee. Ander vloek, en die minderheid gee ietsie. Wie is reg en wie is verkeerd? Dis ‘n storie op sy eie…..

Groete
Dr Roof

3 Responses to Georganiseerde Bedel

  1. merriemuis sê:

    HAHAHAHAHA …. nee kyk daar is tog so ‘n tikkie waarheid in dit als!!

  2. Skoor sê:

    Yes Louwkie! Bly om te sien jy begin weer bietjie lewe kry hier op die blog. Settle jou lewe uiteindelik??

Lewer kommentaar

