Om te poep is nie ‘n sonde nie – Deur A. G. Visser

onderbroek

O’ gonna ek hoop dis die einde van die kerk
Ek kan nie meer sit nie, my maag wil werk
Die dominee praat lank en die son sit laag
Die vreeslikste pyne kruip rond in my maag

Eers word ek warm en dan weer koud
Nog nooit in my lewe was ek al so benoud
Dominee, dominee praat tog klaar
My rug trek krom die gort is gaar

Dit knal en dit kraak en my derms kreun
Toe los ek ‘n poep wat die gallery laat dreun
Die mense kyk om en ek bloos my bloedrooi
Die skaamste van almal was Sannie, my nooi

Die dominee bly stil sy oë omgedop
Die vrou ager my se hoed sit skeef op haar kop
Kort agter die hake van die stereo klank
Volg die gemeente se reaksie op die vreeslike stank

Party begin hoes en ander te proes
Ander weer waai met sakdoeke woes
My oë traan my kop die sak
Toe kom die vrees dak ek in my broek sal kak

Sowaar as wragtig net die volgende keer
Is dit toe presies wat moes gebeur
Ek dag dis ‘n poep want die drukking is kwaai
Te laat besef ek dis ‘n ander lawaai

Geskok na die gerommel soos ‘n donderstorm
Kom ek agter die poep het ‘n knopperige vorm
Die dominee bly stil en gluur my aan
‘n ouderling begin woedend sy weg na my toe baan

Ek spring met mening op om weg te hol
Maar word teruggetrek deur ‘n tienpond drol
Die ouderling kom nader sy arms bak
Ek skrik so groot dat ek ‘n groter bol kak

My broek is nat en die pype staan wyd
So het ek my laas as kind beskyt
Die ouderling gryp my ek kan nie beweeg
Toe maak ek vir “spite” die res op hom leeg

Nou is hy woedend en soos ‘n bees so sterk
Hy “freewheel” my kop tussen my bene uit die kerk
My sinne word dof van die walglike reuk
Die “cheek” om my kop tussen my bene te steek

My maag is so seer my bene die knak
Al wat ek voel is die groot bol kak
Die ouderling steun en druk and die bol
En druk die ding amper terug in my hol

Buite los hy my en storm na binne
Stadig herstel ek van my bedwelmde sinne
Die ding wat my sedertien nog altyd verstom
Is hoe het ek die Sondag by die huis gekom

Een ding het ek van kerkgang geleer
As jou maag wil werk sit naby die deur
En as jou derms begin draai en jou poephol blom
Sorg dat jy vinnig by die kakhuis kom

17 Responses to Om te poep is nie ‘n sonde nie – Deur A. G. Visser

  1. Skoor sê:

    Iets hieraan laat my aan Mr. Bones 2 dink!

    Maar dis seker maar die skreeusnaakse manier van die Afrikaanssprekende om ‘n snaakse essay te skryf, of ‘n lagwekkende diggie te dig, oor iets so NOOTsaaklik soos ‘n wilde derm!

    • Pierre Celliers sê:

      “Stereo”, “Freewheel” Dis definitief nie woorde uit A.G. Visser se tyd nie! Hier is ‘n beslis slang in die gras!

  2. JAN HORN sê:

    EK KAN NIE GLO DAT HIERDIE GEDIG DEUR A.G.VISSER GESKRYF IS NIE

  3. engella sê:

    kan nie a.g visser wees nie!! Aikona!! Iemand spot!! Boere stoere afrikaners nooit ooit. Dan het hy baie weggesteek verseker!! Hahahaha!!

    • Louise Pelser sê:

      Ek was ook verbaas! Seker was dit al die jare verban! Baie geniet. Oulik vir n t-hemp die titel natuurlik. Het ook dadelik gegoogle om die feite na te slaan! Jammer Oorle “Oom” Visser, kon dit nie glo nie! Uitstekend!

  4. Ek dink die “poepwedstryd”,,,,,,,,,,se oorprong kom van hierdie gedig,,,of anders om!

  5. Therine sê:

    HAHHHAAAAAHAHA! Ewe skielik stel my kinders in digkuns belang!

  6. marita joubert sê:

    Hahahahaha arme ou, AG Visser maak my dag!!!

  7. giselle de jaeghere sê:

    As jy ‘n kak dag agter die rug gehad het; en die gedig gelees het dan is jou dag weer gemaak. Ik het nou so lekker gelag. Jy moet n Afrikaner wees om dit te verstaan.

  8. amanda reynecke sê:

    Ek het lanklaas so lekker gelag!!!

  9. Jannie sê:

    AHH dis darem die enigste ding wat my deesdae laat kan lag

  10. jongds sê:

    Reblogged this on jongds and commented:
    Hierdie het my weer laat besef dat ons glad nie so ernstig of belangrik is soos ons soms dink nie. God is ja, maar ek en jy, nee nie eers ‘n bietjie nie.

  11. Christina sê:

    Ek het nou só gelag dat my oë getraan het! kon op ‘n stadium nie eens verder lees nie… hahahaaaa! (Ek twyfel ook so effe of die gedig deur AG Visser geskryf is, maar hoe ook al: die eerlikheid van die verhaal is puik!)

  12. Dries Venter sê:

    Of dit AG Visser se gedig is of nie ek lag lekker. Ons kan werklik toor met ons taal.

  13. Liefdeskind sê:

    Ek twyfel of AG Visser van “Cheek” en “Freewheel” sou praat. Hy is al dood in 1929. Sy taal sou suiwer wees…..

Lewer kommentaar

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.